Hometown :)

Sabtu-18.08.2012

Hi and Assalamualaikum :) 

Yeahh, alhamdullilah today saya serta keluarga selamat sampai ke kampung halaman di Paris. Whoaa, paris? Perlis actually :) Hihi. Hmm, bertolak pada pukul 3 pg dan smpai di sini dalam pukul 3 ptg tapi lebih. Hahah. 
Well, sebernanya, mengikut perancangan ayah saya, kitaorang sepatutnye bertolak pukul 2 pg, tapi tulah. Bangun lmbat so, gerak pun lmbat ah kan? Hehh -,-'

Okay, then sepanjang perjalanan semua okay. Takde apa pun yang jadi. Syukur. Cuma, biasa ar, jem. Hihiw. Tapi, ayah saya banyak berhenti. Soo, klau tak berhenti dah lama kot smpai awal? Hahah. Pulak dh?
K, nak dipendekkan cerita. Sepanjang perjalanan tersebut, telefon mak saya akan berdering. Hahah, for sure lah atok saya yang call. Dan first words dia akan tnya ialah 'dah smpai mana?' thenn, mak saya pun bg lah tau dkat mana kitaorang berada. Hihi. Biasa lah tu kan? Tak sabar nk smbut anak, cucu :P cehh gitu pulak? 

Soo, ya ada satu soalan tu aku tnya ayah aku. "ayah, kita dh kat mana?" ayah pun menjawab "dekat penang
"lepas penang apa?"  si ayah pun menjawab "lepas penang, kedah, lepastu penang balik. baru lah perlis". aku tk pham. so aku tnya lagi "eh? asal lepas kedah, penang balik?" ayah terdiam. mencari jawapan. "itulah namanya Geografi..." so, tk puas hati lagi, aku tnya lagi "ohh, tapi mcm mana tetibe boleh tersesat penang pulak? bkan lepas kedah perlis ke?" ayah diam. tetibe adik lelaki saya menyampuk "ehh, kau nie dah brapa kali balik kampung pun tak ingat lagi er?" dan aku? aku pun tak ingat apa aku jawab. hehh -,-' sengal. 

Soo, mcm tulah ceritanya. Tapi sebenarnya, lepas penang, kedah, lepas kedah perlis. Takde pun penang -,-' Hehehh. Around 3 lebih mcm tu, ayah ambik jalan shortcut. Tapi, aku tak perasan pun tu jlan shortcut. Tahu tahu je, tengok kanan, kiri kawasan kampung. Dan pada masa itu, hati dah tertanya tanya, dah smpai kmpung ke aku nie? Tapi, mcm awal je smpai? Ehh, mcm tu pulak. Thenn, ayah bawak straight then belok kanan. Wahhh, I see my hometown! Seriously, happy, and thanks god :D Smpai smpai je, tngok rumah atok. Tkde orang? Di manakah mereka? K, then pegi pulak rumah nenek. Bunyi televisyen yang sngat kuat. Beri salam. Tapi tiada siapa yg menyahut. Okayy, ketuk pintu. Nenek bngun. Ajak kami masuk. Hihi. 
Aku dah tertanya tnya, mana akak nie? Tido ke? Bunyi TV kuat? *bermonolog sendirian* hahah. 

Masuk je, terus pegi ruang tamu. Mak aihh, nak tercabut telinga nie ha!. Macam mna lah kakak aku boleh tido dengan bunyi TV yg kuat gila nk mampoihh -,-' so, kejut akak. Aww chak!. Haha. Salam, peluk semua bagai. Then, rehat jap. Tak lama selepas tu, mak suruh kita pegi tolong atok kita msak. Okayyy, tolong lahh~ thenn, habistu, atok suruh kakak pegi rumah jiran. Hntar brang. Wahh, kira ada chance nak naik motor ni :D *winkwink* K, teman akak. Lepastu, akak ckap nk bwak kita jalan jlan sekitar kawasan padi. Serioussss, rindu gila nak naik motor.Hihi. btw, aku tak bwak pun motor. Just, tumpang je. Hehe ^^
Soo, pegilah jalan jalan. Besttttttttttttttttttt (Y) wa tada tipu mehh. Serious, kitaorang masuk setiap lorong nk masuk padi. Bestt gilaaa :D hee. tak tau nk explain mcm mana?. 

Then, ada satu part uh, aku hampir nk accident. Pehhh, hampir nak msuk petak padi. Kuku kaki kena seret dgan jalan tar. Meme menyirap ah. Sakit kot. Nasib tak luka. Tapi, terasa ar :/ tulah padahnya, klau tak reti bwak motor, degil nak bawak motor jugak. Nasib, kakak aku ada kat blakang. Klau tak, dah lama kot esok aku tak raya?. hahah. But, ya sincerly, pengalaman nie takkan aku lupa :'D wuuuu~ hihi
Hmmm, okay. Pnjang betul cita aku harini. Yelah, bukan selalu aku post rite? Soo, yaaaa, bye readers!
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI from ME ; SITI KHODIJAH ;) 

Assalamualaikum,